Ostrava
8. - 13. prosince 2006

Na posledním setkání u Jirky v Jitkově jsme se pozvali k Honzíkovi do Ostravy. Jirka tam přijel hned v pátek, já a Milan v sobotu. Na nádraží mne nikdo nečekal, Jirka psal, že počká u tramvaje, ale nečekal ani tam. Naštěstí jsem se sešla s Danem a šli jsme do hospody. Byly tam veselé nápisy, které se nám líbily. S Danem jsme si hezky povídali, pak tam přijel Jirka s Honzíkem a že pojedeme na hvězdárnu. Bylo to dost daleko a my klopýtali neosvětleným lesem. A to rychle, abychom stihli pořad.
V 1. části nám ukázali osvětlenou oblohu a různé souhvězdí, ve 2. také osvětlenou oblohu a přitom jsme poslouchali vokální hudbu a zpěvy různých národů. Moc se mi to líbilo. Pak jsme šli na večeři a pak ještě do restaurace, kde jsme se sešli i s Markem a jeho kamarády. Byla to hezká zábava v níž hlavním tématem byla Honzíkova koupelna. Druhý den jsme jeli i se Zdenou do Kopřivnice a na Štramberk. Hodně jsem fotila, protože tam byly ještě původní staré domy. Také jsme navštívili jeskyni Šipku. Marně jsme však hledali na stěnách kresby našich dávných předků. S námi byli i Marek s kamarádem, ale pak se od nás odtrhli a už jsme se nesetkali. Bylo velká škoda, že byla mlha a špatně vidět na Beskydy. Proto jsme se Zdenou nešly na věž. Byli tam pouze Jirka s Milanem. Pak jsme šli k rozhledně, ta však byla zamčena. Ještě než se setmělo, vyšli jsme na zříceninu hradu Šostýna. Tam jsme viděli zachované části původních zdí.
Po návratu do Ostravy jsme se rozhodli (Jirka) jít do kina na film Borat. Mluvil o tom, mluvil a my s ním nechtěli jít. Přemlouval a přesvědčoval, nakonec vytáhl Milana i mne. Milan se moc zlobil a mne to mrzelo. Film se Milanovi, ani mně vůbec nelíbil, pro množství neslušných výrazů.
V pondělí jsme šli: Jirka, Zdena a já do Klinkovic do lázní. Byla to moc hezká vycházka podél řeky Odry. A večer zase kino.
V úterý pršelo a my byli domluveni se Zdenou do Frýdlantu. Moc se nám nechtělo (kvůli špatnému počasí) a tak jsme jí napsali, že jedeme do aquaparku do Frýdku. Cestou jsme promokli a byla nám zima. Nejdříve jsme chodili i s Jirkou v Ostravě, na ostravském hradě a pak u miniatur. Také Jirka kupoval CD. A pak jsme se jeli koupat. Nemohla jsem se ve vodě ani v páře pořádně rozehřát, zato Jirka byl ve své kůži, protože tam bylo málo lidí. A večer jsme byli u Zdenky na večeři, která nám velice chutnala. A to dokonce i Jirkovi, kterého maminka stále rozmazluje. Po návratu k Honzíkovi nám Honzík vypaloval CD. Bylo už hodně pozdě a tak všechno nestačil udělat.
Ráno Honzík odjel do Prahy, my s Jirkou se snažili pouklízet nepořádek, který jsme udělali a pak šli na vlak. Na nádraží Jirka zjistil, že nechal klíče u Honzíka v bytě na stolku. Milan zase šálu a sluchátka. Teď jsem zvědavá, jak se Jirka dostane do domu.
Nyní jsem na cestě do Brna. Jirka jde zítra zas do práce a my se se Zdenkou budeme pomalu chystat do Říma, kam máme jet za týden.
Ludmila

Jeskyně Šipka.

Štramberk - náměstí.

Trůba.

Že by královna?

Rozhledna.

Honza nám neodemkl.

Barák z lisovaných pilin.

Kopřivnice.

Husova lípa.

hrad Šostýn.

Studna.

Před odjezdem se polomedvěd pořádně nadlábl.

Na mostě.

Občerstvení v Jistebníku

Před sněhulákem,za sněhulákem nikdo nesmí stát ,jinak nebudu hrát.

Klimkovice.

Pohár

Moravskoslezský hrad.

Miniatury.

Bazén za Frídkem u přehrady Olešná.