Mangálie
5. září - 13. září 2003

No takže já jsem vyjel z Brna ve 2,55, tedy už v sobotu ráno. Zde mně Jirka prozradil, že pes Dan nejede, ale jak pravdivý je důvod nakreslený vedle nemůžu posoudit. Bylo naplánováno, že přestoupíme v Brasově a před šestou v neděli ráno už budeme u moře, ale cestu nám zkřížil traktor, zpoždění narostlo a my se vecpali do lehátkového kupé k Petrovi s Markem a dojeli až do Bukurešti. Zde jsme se marně snažili vybrat peníze z bankomatu. Nakonec jsme vyměnili Eura a koupili jízdenky do Mangálie (měli jsme totiž jízdenku z Brna přes Brasov). Nic překvapujícího se pak už nestalo a my dorazili do Mangálie.
Milan

To jsem zase já. V Mangálii jsme začali hledat ubytování. První hotel měl jen jednolůžkové a drahé pokoje, ale uspěli jsme hned ve druhém hotelu. Ten byl určen pro vojáky (s rodinami), nabídli nám 2 dvoulůžkové pokoje po 660.000,- lei za noc za 1 pokoj. Tedy asi 330 Kč za noc pro jednoho. Zaplatili jsme 5 nocí dopředu, ubytovali se, kromě Petra (který chtěl spát) jsme šli zkusit moře. Zjistili jsme, že je dost studený a tak jsme se vrátili do hotelu a pak už přesně nevím, takže to bude muset dopsat někdo další.

No teď jsem si vzpomněl - za pomoci Jirky. Šli jsme ještě znovu s Petrem na pláž, ten se vykoupal,pak jsme šli do "města" ochutnat rybičky ze stánku, zjistit že řada podniků je už po sezóně zavřená, skončili jsme v zahradní restauraci, dali si pizzu, nebo pohár nebo už nevím co kdo přesně a brzy (kolem 8 večer) usnuli na pokoji.

PS: Jo a byl v Mangalii velký vítr.

V pondělí jsme šli všichni na pláž. Milan donesl 0,5 kg malých rybiček a 0,5 kg středních rybiček. Odpoledne jsme šli podél pláže na sever. Ale konec světa jsme nenašli a tak jsme se vrátili a cestou se stavili v cukrárně. Na hotelu jsem dal odměnu na Sázky a dostihy. Petr hrát nechtěl a tak jsem jako vždy vyhrál. A protože se řeklo, že vítěz se o cenu nedělí, tak jsem se také nerozdělil :)).
V úterý bylo zataženo a tak jsme sedli v 10,53 na vlak a jeli na výlet do Constanty. Najedli se v restauraci, já s Petrem si dal MENU, Milan s Tamarem pizzu. Cestou k přístavu jsme ztratili Petra s Markem a tak jsme šli dál sami. Koukli dovnitř bývalýho casina u pobřeží. Na veřejné pláži bylo prázdno a malé vlny. V centru jsme navštívili pár hračkáren a koupili MONOPOLY s rumunským návodem. Pak se potkali s Petrem a Tamarem, kteří byli na minaretu a tak jsme tam šli též. Pak už jsme jen střídali chutě - sladké a slané. Tamar koupil rumunsko-český slovník, aby přeložil MONOPOLY. Jako vždy byla dobrá zábava kupování lístků na vlak. Známá hodina před odjezdem vlaku, kdy se lístky neprodávaj. Vlak měl stejně 2 hodiny zpoždění.
Jirka

No a protože, jak už Jirka napsal, jsme se "rozdělili" na 2 "skupinky", stručně nastíním náš odpolední program - tedy můj (Markův - Tamar s náma nejel, to je nějaké mejlka...) a Pterův: po oddělení od kluků jsme procházeli historickou Constantu - fakt krásné město - 2 mešity s minarety, spousta pravoslavných chrámů a vůbec historických budov... Fotili jsme a fotili... Vojáček v námořnické uniformě - moc pěknej - se bohužel nechtěl nechat vyfotit :-(, tvářil se totiž, že hlídá nějakou móóóc důležitou budovu a nás by pak musel zastřelit coby špióny... Kromě pláže, kterou už popsali kluci, jsme navštívili mořské akvárium, kde se mohlo za 100 lejí i fotografovat. Dali jsme jen 30,- a přesto jsme fotili!
Další tři dny převážně propršely, a protože mi to splývá, ať je popíše někdo jiný.
Marek
PS: Píšu to ve vlaku - jinak by to jistě bylo mnohem pěknější.

Ve středu jsme zkusili hrát Monopoly podle Tamarova překladu rumunského návodu, ale to to dopadlo. Podle těchto pravidel zvítězil Petr nebo Milan. A tak jsme ve čtvrtek hned ráno vstali a utíkali do internetové kavárny přečíst si česká pravidla Monopolů. Zapoměl jsem na noční středeční koupání ve velkých vlnách. Ve čtvrtek se koupal už jen Petr. Byl velký vítr a trochu pršelo, ale ohromné vlny. Jediný Petr se nebál. Pak nás Tamar s Petrem pozvali do pizerie na pizzu a poháry. V ten den jsme hráli také monoply podle pravidel, ale vyhrál Petr. V noci hodně pršelo a foukalo, že jsme se moc nevyspali a nateklo nám špatně izolovanými okny na koberec. Ještě jsem zapomněl napsat, jak mIlan vyhodil elektřinu v pondělí na našem pokoji a museli jsme vyscětlovat na recepci problém. Recepční nám dávla pa i cizích lidí, ale nakonec pochopila a večer elektřina fungovala. Jinak v pátek jsme se rychle sbalili, jak už to dobří BDPáci dělají, rozloučili se s Tamarem a Petrem. Nakrmili racky chlebem, vyměnili LEI na EURA a koupili místenku do Brasova. Kupé bylo plné a nepohodlné a seděli jsme tam 8 hodin. V Brasově jsme chtěli koupit místenky, ale nechtěli nám je nevím přesně proč nikde prodat, i když jsme se ptali na všech pokladnách. Pak se nám ale podařilo koupit místenku na ISTER zadraho, ale hezký vlak, nebylo poznat zda jedem či stojíme. Ráno v Budapešti z lehátkového vozu vylezli i Petr s Tamarem a šli jsme na rychlou prohlídku Budapešti. Ve 12 jel vlak na H. Brod. Petr s Tamarem ale měli špatnou jízdenku a tak zaplatili symbolický úplatek 400 Kč. V Bratislavě jsme se s Milanem občerstvili a teď jedem všichni do Chotěboře za nějakým Danem. Ale nevím koho myslí. Prý je to pes a dali ho k našim do úschovy, ale fakt nepamatuju se. Věříte mně?

Za zmínku stojí, co se v Rumunsku změnilo:
1. Nikdo v krámě vám špatně nevrátí
2. V Constantě už nejezdí koňské a oslí povozy
3. Chodci mají přednost před auty
Jirka

Dorazili jsme do Chotěboře a vydali se k rodičům Jirky vyzvednout psy. Dan mě tak vítal, že ostatní museli chvíli čekat. Jirkova maminka byla starostlivá a připravila nám s sebou jídlo. Pak nás čekala cesta do Jitkova. Auto chvíli zlobilo, ale nakonec nás provezlo mlhou až na místo.
Dnes ráno vstáváme, bereme s Markem všechny psy na venčení a opouštíme spící stavení. Po návratu dostáváme od Milana snídani a připravujeme se na odjezd domů. Snad se brzy zase ukážeme.
Petr

Na výletě v Constantě - U velké fontány.

A ted stříká jinak.

A zase jinak .

Přístav.

U Casina.

Miluji sochy . :))

Placená pláž.

Na hlavní promenádě.

Mám je - už mám v duši klid.

Na minaretě - pohled na střechu mešity.

V Mangálii na ulici.

Náš hotel.

Opuštěná pláž.

Černá šmouha jsem já.

Rozbouřené moře.

Monopoly dle našich pravidel.

Rackové se slítají na český chleba.

Neklidné moře a klidný Milan.

V Budapešti:Půjdem tam . Je tam nějakej most .

Pěkněj most.

Zámek z mostu.

Pohled na druhou stranu.

Zkusím vyfotit tramvaj.

No konečně zblízka.

Na tržnici.

Jakýsi kostel.

Petra a Milana zajímá kde najít toalety. Nedošli si ve vlaku a muzeum je jim ukradený.

Národní muzeum - aspoň myslím.

Nádraží se sochama na střeše.