Králický Sněžník a Hrubý Jeseník
15.8.2003 - 18.8.2003

1. den (pátek):
Vyjel jsem (Vašek) z Olomouce asi v 16:55 s půlhodinovým zpožděním. V Zábřehu nastoupili Jirka a Sára. Na nádraží v Branné (18:30) na nás kupodivu nikdo nečekal, tak jsme se vyrazili směrem na Staré Město. Usídlili jsme se v lese poblíž kaple a památné lípy (viz foto později). Protože jsme byli v lese a bylo sucho a nechtěli být moc nápadní, oheň jsme nerozdělávali. Jirka povídal o všech pozemcích, které možná koupí a na kterých třeba později zbohatne.
2. den:
Protože jsme chtěli ještě nakoupit ve Starém Městě pod Sněžníkem, vstali jsme dřív. Napomohl jsem tomu i já, neboť Jirka ode mě získal mylný údaj, týkající se času. Cestou do Starého Města jsme si prohlédli kapličku - čistou, uklizenou, nabílenou, ale dokonale prázdnou. Asi aby nebylo co ukrást - ty dětské obrázky a oltářní obraz by nikdo nechtěl. Cestou jsme ztratili značku, a tak museli udělat obcházku přes maliní, kopřivy a potok. Ve St. Městě jsme ještě stihli nakoupit a vyšli na Kraličák. Další popis ponechám na Jirkovi.
Vašek

Ve Stříbrnici jsme potkali Michella - Francouze, který šel stejným směrem. Vystoupali prudký kopec k chatě Návrší a pak postupovali ke Kraličáku. Vyfotil jsem se se Sárou u slona. Vašek slona minul a čekal na nás u pramene Moravy. Ale my ho potkali až na Kraličáku, kde byl nádherný výhled. Michellovi jsme ukázali kroniku a nevím proč řekl při fotce Honzy MONDIE, což Vašek později identifikoval jako "můj Bože". Nevíme však, proč to řekl právě u Honzy. Cestou do Králíků Michell stále hnal vpředu a tak jsme ho museli krotit. Přesto jsme spali tak 10 km před Králíky v mírném svahu. Ještě včera jsme domluvili s Honzou, že ho přijedem navštívit a volali Milanovi ať tam přijede v pátek. S Michellem je těžká domluva, tak jsme se domluvili s Vaškem, kam půjdem a uvidíme, zda půjde s náma. Jo a taky jsem naučil Vaška vázat boty na dva uzle.
Jirka

3. den:
Šli jsme do Prostřední Lipky (odkud jsme před 3 lety přijížděli blíž k pevnosti Bouda ještě s Robinem) a pokračovali do Králíků kolem srubů a vojenského muzea. V Králíkách zašli do zahrdaní restaurace hotelu Bálá Labuť, kde naší Sáře ochotný číšník donesl misku s vodou. Zajímavé bylo, že u každého stolu měli psa, ale my jediní dostali misku. Po obědě navštívili potraviny. Vašek si koupil nanuka, kterého pak nemohl sníst. Pak jsme šli po žluté alejí ke klášteru. V prudkém kopci div nevypustlili duši. U kláštera končila pouť, a tak jsme si ho prohlédli a koupili Honzovi anděla svíčku. Pak jsme pokračovali po žluté, kolem rozhledny ke svaté trojici, kde stojí kaplička a kousek od ní je Rudolfův pramen, který jsme ale neviděli a kousek po červené se ubytovali. Jirka Byl to trochu problém, protože všude bylo vidět z cesty, nebo byl zase hustý les. Ale našli jsme.
4. den:
Konečně jsme se probudili na celkem rovném místě, kde rostla tráva a jehličí málo. Usnuli jsme brzo a povídali si se Sárou. Chystáme se směrem do Hanušovic, tedey po hřebeni rovnoběžném s masivem Kraličáku - viz náčrtek:

Trasu zřejmě plánoval turista - sadista, prostě cvok, neboť vedla převážně do kopce i z kopce. Celkem malé výhledy, asfalt, vedro. Viz další náčrtek:

Když jsme konečně sešli dolů, ochladili se v Moravě (řece) a šli do Hanušovic, o kterých Jirka vůbec nevěděl, že tam někdy byl. Protože se schylovalo k bouřce, rozhodli jsme se před ní schovat u Honzy v Ostravě. V 16:09 odjezd, cca 20:00 příjezd. Jirka definitivně opustil své francouzské dvojče.
Tím začíná druhá akce:

OSTRAVA /18.8. - xx.8.2003/
První dny jsme měli ustálený program: dopoledne u Honzy (video, hry, jídlo, hudba), odpoledne a večer procházka, plavání, prostě menší výlety v rámci Ostravy. O víkendu má proběhnout vandr do Nízkého Jeseníku (okolí Hradce nad Moravicí).
Vašek

V úterý jsem si hrál s bezem a udělal pudink, na který Honza sváděl svůj středeční průjem. Maro s Honzou nám ukázali, v jaký špíně (Ostravici) se prý koupou a radili, že se tam máme též koupat, ale nejsme tak odolní jako Ostraváci. Večer chtěl Vašek zaplavovat vesnice, aby zachránil Krnov od záplavy. Ještě jsme zapomněli napsat, že jsme viděli v Hrabůvce, jak se staví nový dřevěný kostel, který tam loni shořel. Ve středu jsme byli v ZOO, kde lední medvěd stále nechtěl do bazénu a Vašek nechtěl čekat. Já pak hrál na počítači SIM ZOO a Vašek vedl hodinový rozhovor s Petrem a Tamarem přes telefon. Jsem rád že Petrovu kartu nemám a nemusím vést hodinové hovory o ničem.
/- Část z té necelé hodiny ukrojili i Honza a Jirka, ten se vyřádil obzvlášť.
- Delší hovory můžou být i o něčem, pokud to Jirka neví
- Taky stojí za zmínku, že Jirka - na rozdíl od Sáry - (občas) pěkně zlobí
Poznámka Vašek/
Ve čtvrtek jsem měl průjem já. Na nic jsem neměl chuť, ale do bazénu do Poruby jsem se přemohl a bylo mně tam líp. Po bazénu jsme měli spicha s Porubáčkem v La Stradě. Dnes (pátek) Vašek dělá březovou šťávu a večer má přijet Milan. Za zmínku stojí Vaškova chůze v Moravě v botech.
Jirka

Jinak Michell není mé dvojče, je to realita! Honza nám pustil Matrixe - takže už vím, co skutečná realita je! No a Sára je děsně hodná a líbí se jí tu. Což jsem moc nečekal. Jirka

Pokračování: Ostrava - pátek: Odpoledne jsme se trochu zdrželi díky sledování jedné z Honzových kazet. Jirka posléze tvrdil, že ví, kde je Nová radnice, ale hledali jsme ji dlouho. Nakonec jsem ji našel, kluci posléze přišli za mnou. Honza nám na vyhlídkové věži ukazoval rozličné části Ostravy. Orientovali jsme se hlavně podle komínů. Viditelnost celkem dobrá, jen nad Beskydami byl slabší opar, takže nebyl vidět Radhošť a věž na Lysé hoře. Už na zemi jsme si prohlíželi skejťáky a Honza uvažoval, se kterými se v budoucnu seznámí. Jirka odmítl do Ikaru, tak jsme se tam s Honzou vypravili sami. Pak, po mém odchodu, Honza pokračoval se svými známými, já se šel projít a navštívit něco jiného. Krátce po mém příjezdu k Honzovi se objevili Jirka s Milanem.
Vašek

Já - Milan z Brna - jsem přijel v pátek na víkend. Vlak měl asi hodinu zpoždění a čekali mě Jirka a nová hra "Hrady", což mě potěšilo. Odjeli jsme k Honzovi, vzali Sáru, vyvenčili ji a když jsme se vrátili, už tam byl Vašek, který se vrátil z ostravské šňůry po barech. Zahráli jsme si poprvé hru "Hrady" a právě když jsme se rozhodli jít asi ve 2 hodiny spát, vrátil se i Honza.
Milan

Já jsem v pátek konečně kluky trochu provedl centrem Ostravy. Jirka pak šel za Milanem a my jsme s Vaškem zapadli do Ikara a na Stodolní. Vašek se pak rozhodl jít domů a já se vrátil do Ikara. Tam bylo docela fajn a tak jsem dorazil domů až po druhé v noci. A kluci byli kupodivu ještě vzhůru. A pak se šlo spát. Ráno jsme vstali a chystali se na vlak do Opavy a Hradec nad Moravicí. Nakonec jsme vyjeli o vlak později a po částečné jízdě busem (kde byl smyslný cyklista) jsme po dvanácté dorazili do Hradce. Hned od nádraží jsme se vydali na zámek. Před ním jsme se posilnili ledovými dobrotami a pak se vydali na prohlídku bílého zámku. Milan návštěvu odmítl a hlídal bágly se Sárou. Mezitím dorazil Maro. No a pak jsme se rozloučili s Vaškem - ten musel jet domů. Ve čtyřech (+ Sára) jsme pokračovali po červené parkem k řece Moravici do Žimrovic, kde jsme v místním areálu Pohoda dali obědovečeři a doplnily tekutiny. Pak jsme se vydali dál po červené. Marek se po chvíli s námi rozloučil a jel busem do Opavy a domů. Cesta korytem řeky byla nádherná, minuli jsme papírenský náhon a splav a ušli do večera víc než prve čekali. Cestou jsme potkali zatoulanou kravku a nakonec se utábořili na noc v lese u řeky poblíž opuštěného tábora. Chvíli jsme poseděli u ohně, dali si kompot a šli spát.
Honza

V neděli jsme časně ráno vstali a pokračovali po červené přes podhradí, kde byla odbočka na zříceninu, které jsme se ale vzdali a čas jsme využili ve Vítkově v cukrárně v zahradním posezení. Z Vítkova jeli vlakem, který však v jedné stanici zastavil a strojvůdce vyšel ven a řekl, ať si přestoupíme na autobus.

Když si Sára uvědomila, že jede v prostoru s lidmi. Autobus nás odvezl do Suchdola nad Odrou, kde Honzovi za chvilku jel rychlík a nám pak za půl hodiny taky a našli jsme skoro volné kupé.

Nad Starým městem.

Staré město - radnice.

Sára odpočívá u chaty Na návrší.

Pohled na Stříbrnici.

Slon,Sára a já.

Sára pije z Moravy.

Vašek se Sárou dobyli králický Sněžník.

Sára hledí do Polska.

Já vstávám , Sára hlídala celou noc.

Vašek a divný kus dřeva.

Na náměstí v Králíkách.

Křížová cesta.

Od kláštera.

Klášter z pohlednice.

Kaplička v klášteře.

Vnitřek kapličky.

Vašek odpočívá a Sára na něj čeká.

U Svaté trojce.

Sára osvěžující.

U Honzy - Karlíková letící.

U Honzy - Karlíková sedící.

Tiket na který jsem vyhrál 100 milionů.

Ostrava z radnice.

Pohled z radnice dolů.

U zámku Hrádek nad Moravicí.

Milan,Maro,Sára a půlka Honzy.

Sára s klacíkem.

Ve Vítkově v zahrádce cukrárny.