Hvězdářský víkend v Jitkově.
30. 11. 2001 - 2. 12. 2001

Na tuto akci BDP se sjeli skuteční zájemci o astrronomii z celé republiky:

Je právě sobota odpoledne, jsme po obědě v čínské restauraci, ... ale akce BDP začala již v pátek:
Z Brna jsem odjížděl v 18,45. Ve vlaku jsem se uvelebil v prázdném kupé a těšil se na klidnou cestu. Pak jsem ale na chodbičce uslyšel známé hlasy a o kupé jsem se musel dělit s Honzou, Danem, Markem a jeho psem Sárou. */ V Chotěboři na nás čekal s autem Jirka a odvezl nás do Jitkova. Tam již byli "Pražáci" Petr, Pavel, Dan (pes). Během posezení u svíček jsme snědli pravé bédépácké buchty:
Milan

Pozorovali jsme i úplněk Měsíce dalekohledem:

Poznatek: Zatím mi to spíš než astronomický připadá jako gastronomický víkend.
Myšák

Poznatek č. 2: Když "někdo" přijede v sobotu dopoledne, nemůže se divit. BDP totiž pozoruje noční oblohu v noci...
Milan

Ano, musím podotknout, že víkend je gastronomický, protože po vydatné obědo-večeři v čínské restauraci, jsme totálně plni a unaveni a proto já a Tamar bojkotujeme večerní diskotéku a jdeme okamžitě po příchodu do Jitkova spát. A doufáme, že nás nevytáhnou z postele dřív, než nedělním obědem.
Dan a Marek

*/ To není vůbec žádná pravda. Milan se k nám sám vehementně hlásil a žadonil, abychom mu v kupé dělali milou společnost...
Marek

Tak se přece jen zadařilo. Po krásné procházce z Chotěboře do Jitkova jsme měli gastronomické orgie. Pak nás Jirka roztančil. Slabší jedince (Dan s Markem) museli nahradit Dan se Sárou. A protančili jsme se k půlnoci, kdy se podával Jitkovský zmrzlinový pohár. A pak se v nás probudilo naše zvídavé Já a šli jsme před domek pozorovat měsíček. Měl sice opar, ale i tak byl krásný. Takže došlo na astronomický večer. Ani sveřepý mráz nás neporazil. A pak jsme šli na kutě.
Honza

Prohodili jsme si postele (P na druhou - T + D) a konstatovali jsme, že postel v patře je lepších parametrů, než otoman v obýváku.
Pavel

Suchý popis soboty a neděle:
Sobota:
Brzy vstáváme a připravujeme se na celodenní výlet. Vyrážíme cestou necestou, napojujeme se na zelenou značku a směřujeme směrem na Rozsochatec. Na nádraží vyzvedáváme Myšáka, ktterý měl noční a přijel až nyní. Po žluté značce směřujeme na zříceninu Ronovec, kde potkáváme dva lesáky. Ti nám doporučují prohlídku nedalekého chráněného smrku. Po té již směřujeme do Havlíčkova Brodu a do čínské restaurace. Po cca 20 km pochodu nám docela vyhládlo, ke kulatému stolu pro šest osob se nás usazuje osm, a to ještě další čtyři (psi) jsou pod stolem. Já, Petr, Jirka a Myšák si dáváme menu pro čtyři, ostatní jsou individualisty. O zábavu máme postaráno díky otočné servírovací desce.

Po té odjíždíme vlakem do Chotěboře a odtud asi 7 km po silnici pěšky do Jitkova. Marek s Danem jsou hned spát, my ostatní si chystáme chlebíčky a ovocné jednohubky na večer. I když jsme byli všichni za celý den unaveni, proběhla pravá bédépácká diskotéka a nakonec i pozorování Měsíce.

Neděle:
Dopoledne jsme strávili snídaní, někteří balením a poté nastupováním do auta:

Nakonec se do auta vešlo všech osm lidí, tři normální a jeden "obludný" pes, a taky čtyři batohy. Odjeli jsme do vesnice Bílek a odtud jsme šli podél řeky Doubravy do Chotěboře. Tam jsme se rozdělili, někteří odjeli domů a někteří jsme se vrátili do Jitkova.

Fotky :

Dan a Marek a Tamar .

Na poli nad Hájkem .

Navzájem se vyfotíme .

Psi našli žlutou .

Blížíme se k Ronovci .

U hradu .

Myšák čeká na prohlídku .

Dan - hradní pán .

Naše zásoba potravin v pohybu .

Krásný altánek v Havlíčkově Brodě .

Kráter Tycho , který jsme pozorovali .

Pod mostem u Bílku se krásně řve .

Cesta kolem Doubravky .

Dlouhý Dan a dlouhé krápníky .

Honza .

Pavel umí číst .

A my na to jen koukáme.

Malej Marek a Tamar a malej krápník .

Blížíme se k Chotěboři .

A už jsem tam .

Chotěboř - nádraží - loučení .